Cílem studie amerických výzkumníků bylo zjistit, zda existuje souvislost mezi užíváním konopí v minulém roce a nehodovostí nebo četnějšími silničními kontrolami mezi staršími řidiči.
Článek publikoval časopis Traffic Injury Prevention a týkal se aktivních řidičů ve věku od 65 do 79 let. Výzkumníci prostřednictvím rozhovorů s účastníky shromáždili údaje týkající se užívání konopí, dopravních nehod a silničních kontrol (ať už došlo na pokutu, nebo nikoli) během uplynulých 12 měsíců.
Z 2 095 zúčastněných starších řidičů jich 186 (necelých devět procent) užilo konopí v uplynulém roce, ale pouze 10 z nich (míň než 0,5 procent) hodinu před jízdou za posledních 30 dní. Účast na dopravní nehodě uvedlo 11,41 procent tázaných a 9,45 procent bylo podrobeno silniční kontrole. Předchozí studie naznačovaly zhoršený výkon při řízení.
Výzkumníci zjistili, že legalizace rekreačního konopí v Kanadě neměla výrazný dopad na nehodovost.
Statisticky významná souvislost mezi užíváním konopí za uplynulý rok a dopravními nehodami tentokrát nalezena nebyla, což může poukazovat na to, že u starších pravidelných uživatelů nedochází k tomu, že by požití konopí mělo přetrvávající vliv na jejich řidičský výkon. Senioři ostatně uváděli, že bezprostředně po užití konopí řídili jen zřídka.
Další studie, tentokrát od kanadských výzkumníků, zveřejněná časopisem Addiction, zjišťuje, jakou jsou dopady legalizace rekreačního konopí v Kanadě a také následný dopad výluk způsobených pandemií covidu-19 na míru dopravných nehod, jejichž účastníci byli hospitalizováni nebo přijati na oddělení urgentního příjmu.
Výzkumníci zjistili, že legalizace rekreačního konopí v Kanadě neměla výrazný dopad na nehodovost. Míra vytížení urgentních oddělení kvůli dopravným nehodám se bezprostředně po lockdownech snížila a v následujícím roce byla nižší než v období po legalizaci.