O světě growshopů jsme se pobavili s majitelem online indoor zahradnictví higarden Václavem Váňou. Setkali jsme se s ním ve vršovické prodejně plné hnojiv, stanů a svítidel. „Co se dá v Česku sehnat, seženete u nás. A co nemáme, seženeme u jakéhokoli dodavatele,“ prozrazuje na úvod.
Kdo jsou vaši zákazníci?
Typicky jsou to lidé, kteří si něco pěstují doma – bylinky, chilli papričky nebo jiné rostliny, u nichž chtějí mít co největší výnosy na malém místě. Případně i kontrolu nad zápachem nebo délkou dne a noci, což má vliv například na kvetení. Dodávali jsme ale i českým univerzitám, které potřebují zkoumat stadia rostlin v přesně řízených podmínkách, nebo botanické zahradě. V posledních měsících zaznamenáváme i boom CBD projektů, kterým umíme dodat kompletní vybavení.
Co si u vás zákazníci nejčastěji kupují?
Drobní pěstitelé konzumovatelných nebo léčivých rostlin hodně využívají naší široké nabídky organických hnojiv bez chemie, která se odráží na chuti a kvalitě. Populární jsou také sety pěstebních stanů s lampou.
Drobní pěstitelé konzumovatelných nebo léčivých rostlin hodně využívají naší široké nabídky organických hnojiv bez chemie.
Nejmenší se dá pořídit už od pěti tisíc, rozumný kolem deseti. Často si ale pořizují jen přisvětlovací lampy nebo LED pásky s ideálním spektrem, díky kterým se pak okrasným rostlinám lépe daří a ve zdraví přežijí zimu.
Co nabízíte pokročilejším?
Zkušenějším pěstitelům umíme nabídnout a sestavit hydroponické systémy pro pěstování bez zeminy v živném roztoku. Tam už to chce trochu zručnosti, ale pokud člověk ví, co dělá, dokáže mu takový systém ušetřit spoustu práce. Začátečníkům bych doporučil mrknout na náš web www.higarden.cz, kde o všem najdou více informací.
Čím je váš obchod jiný?
Snažíme se našim zákazníkům poskytnout kvalitní a spolehlivou službu, což v našem oboru dříve nebývalo obvyklé. Naši šikovní prodejci se v pěstování vyznají a dokáží odborně poradit, ať už v prodejně nebo online. Konkrétně umí doporučit vhodné doplňky, sestavit příslušenství nebo zboží porovnat. Navíc máme rozumné ceny a každému se snažíme vyjít vstříc.
Jaká je pro vás výzva do dalších let?
Udržet krok s technologiemi. Je to dynamický obor, takže se musíme neustále vzdělávat, abychom dokázali zákazníkům poradit a doporučit řešení v souladu s nejnovějšími trendy.