Tuto otázku si kladou zákonodárci zejména v zemích, kde již proběhla legalizace léčebného, ale i rekreačního užívání konopí. Australští výzkumníci ze Sydney provedli metaanalýzu (tedy souhrn dílčích nezávislých studií) s využitím dat z epidemiologických a experimentálních studií.
Epidemiologické výzkumy naznačují, že užívání konopí s sebou nese mírně zvýšené riziko účasti na autonehodě nebo odpovědnosti za ni.
V experimentálních studiích bývá účastníkům podána přesná dávka THC a následně je sledován výkon při simulovaném či skutečném řízení, případně jsou schopnosti řidičů hodnoceny psychology. Tyto studie rovněž poukazují na snížení řidičských schopností po požití konopí.
Krátce po podání THC jsou řidičské schopnosti zhoršené a řidič by neměl usedat za volant.
Autoři po důkladné analýze vyvodili následovné závěry: krátce po podání THC jsou řidičské schopnosti zhoršené a řidič by neměl usedat za volant dřív než pět hodin po požití konopí inhalační cestou. Tato doba se odvíjí zejména od velikosti dávky.
Po perorálním podání (např. konzumace extraktu v oleji či konopných sušenek) může být opětovné nabytí řidičské způsobilosti ještě pomalejší. Též bylo zjištěno, že u pravidelných uživatelů jsou schopnosti ovlivněny méně než u příležitostných.
Pokud jde o vytvoření pravidel řízení po užití konopí s cílem zvýšit bezpečnost provozu na silnicích, autoři navrhují zaměřit se na dlouhodobější účinky konopí u pravidelných uživatelů.