Po pět let trvajícím přechodovém období je nyní konečně Terra Aquatica zcela nezávislou a samostatnou společností. Bylo tak dokončeno postupné odloučení od původní americké značky. Jak jsme vlastně došli k naší dnešní identitě?
Název, logo a barvy, které najdete na obalech a v médiích, jsou výsledkem usilovné reflexe všech našich zaměstnanců s cílem vystihnout oblasti, ve kterých vynikáme: že jsme v souladu s historií společnosti nejen přední světoví specialisté na hydroponii, ale také průkopníci v oblasti vývoje těch nejkvalitnějších organických produktů, jež jsou dnes na trhu k dostání. A přesně v této oblasti se chystáme nadále rozšiřovat naši působnost.
Nové názvy, stejné receptury
Naše motto zůstává stále stejné: excelentní produkty! Obaly a názvy se sice změnily, ale receptury byly zachovány. Například Flora Series, dnes Tripart, kterou vyvinul Cal Herrmann na konci 80. let a kterou testoval W. Texier; nebo Pro Organic, což je kompletní řada hnojiv vyvinutá ve Francii. Ta dodává ve verzi pro substrát potřebné ultrakoncentrované živiny, zatímco ve verzi pro hydro jde o skutečně revoluční produkt, který jsme si nechali v roce 2005 patentovat.
Společnost zprovoznila výzkumné prostory – skleník o velikosti přes 1 000 m2 –, kde plánuje vyvíjet další inovativní produkty.
Ve společnosti jsme patřičně hrdí na naši kompletní řadu jednoduchých, trvanlivých a odolných systémů. Ty kombinují osvědčené technologie (vodní cirkulace vynalezená Lawrence Brookem je stále základem CultiMate – dříve Aquafarm a Waterfarm) s nejnovějšími inovacemi. Mezi ně patří například solární panel, jenž může být využit mimo jiné v městských zahradách na terasách a balkonech (Ebb&Grow).
V souladu s ekologickými zásadami, které typicky zosobňuje uzavřený hydroponický systém, vyrábíme velkou část produktů Terra Aquatica přímo v sídle společnosti za použití recyklovaných plastů, které jsou nejen netoxické a stabilní, ale také donekonečna recyklovatelné.
Terra Aquatica je poslední dílem příběhu, který se začal psát v 80. letech minulého století na severu Kalifornie. Tam začali spolupracovat zakladatel General Hydroponics US Lawrence Brooke, odborník na vodu působící v NASA Cal Herrmann a manželé Noucetta Kehdi a William Texier. Tehdy vznikl koncept první komerční hydroponické farmy pod názvem „Family Farm“ (rodinná farma).
Obyčejní lidé s koníčkem
Jde o typický americký příběh lidí s „koníčkem“. Z něho se nakonec stala mezinárodní společnost působící na fenomenálně rostoucím trhu od doby, co byly objeveny a zpopularizovány možnosti, jež člověku skýtá pěstování indoor (co se týče výnosů, nutričních kvalit a šetření vstupními zdroji!). Společnost vstoupila do Evropy v roce 1994, a jakmile se usadila ve Francii v departmentu Gers, stala se díky nekompromisní kvalitě vyhledávanou stálicí evropských zákazníků.
Naše motto zůstává stále stejné: excelentní produkty!
Dnes je Terra Aquatica znovu „mladou“ firmou, která se odpoutala od svých kalifornských kořenů. S týmem plným nadšenců a odpovídajícím odborným zázemím disponuje nyní prostředky k výrobě produktů, jež byly dosud dováženy ze Spojených států, přímo v Evropě. Jedná se o řady NovaMax (dříve FloraNova) a DryPart (dříve Maxi Serie).
Společnost také zprovoznila výzkumné prostory – skleník o velikosti přes 1 000 m2 –, kde plánuje vyvíjet další inovativní produkty. Ať už se jedná o kontinuální vylepšování stávajících přípravků, nebo uvádění zcela nových receptur na trh.
Terra Aquatica je odhodlaná plnit své závazky a má v plánu i nadále nabízet zákazníkům – jak všem stávajícím, kteří nás neopustili v době transformace, tak těm novým, kteří se seznamují pouze s naší novou identitou – ty nejkvalitnější produkty a nejlepší zákaznické služby!