Stejně jako loni i letos Státní zemědělská a potravinářská inspekce provádí kontroly mezi prodejci CBD produktů. A e-shopy za svá pochybení dostávají pokuty v řádech statisíců.
Možná jste v nedávné době zaznamenali, že Jaromír Jágr uvedl na trh svou vlastní značku CBD produktů pro sportovce. A že se jeho počínání setkalo s okamžitou pozorností nejen novinářů, ale patrně i dozorových orgánů.
Zakázané uvolnění
Ve svém e-shopu totiž používá tvrzení, s nimiž sice jako příznivci léčivého konopí můžeme souhlasit, nicméně jedná se o tvrzení z hlediska lékařské vědy neopodstatněná a přehnaná, a navíc zastřešená významnou osobností, která jim dodává klamný punc pravdivosti.
Produkty má Jágr jistě fajn, ale po marketingové stránce se ocitl v zakázaném uvolnění a vysoko přestřelil.
Zejména v oblasti propagace mají mnozí prodejci máslo na hlavě, a to notně žluklé.
Podobný problém však nyní řeší i mnohem méně známí prodejci CBD výrobků. Desítky subjektů byly v nedávné době podrobeny přísné kontrole a nyní marně hledají, kde nechal tesař v zákoně díru. V čem je problém?
Tři druhy provinění
V jádru se jedná o tři problematické aspekty. Zaprvé sledují, jak jsou produkty deklarovány, to znamená do jaké kategorie jsou zařazeny. Zadruhé je zajímá, jaké rostlinné kanabinoidy jsou obsaženy ve výrobcích, zda jde o extrakt a zda neobsahuje nebezpečné množství THC. Konečně zatřetí se zabývají již zmíněnými léčebnými a zdravotními tvrzeními.
Co si budeme povídat, zejména v oblasti propagace mají mnozí prodejci máslo na hlavě, a to notně žluklé. Nemají totiž soudnost a používají silácká tvrzení, která reálně nemohou být pravdivá. Nicméně i solidnější prodejci často zapomínají, že CBD ze zákona není léčivo.
O pravidlech tohoto kličkování mezi pravidly se dozvíte více z úst experta v nadcházejícím vydání Konopí č. 22, které se objeví v trafikách na konci června.